Infrastruktura E-mobilnosti podjetja Telem

Infrastruktura E-mobilnosti podjetja Telem

Ali doživljamo podnebne spremembe ali ne, je pri nekaterih prebivalcih tega planeta stvar mnenja, pri drugih gre za znanstveno dejstvo, tretji se za problematiko sploh ne zanimajo. Pozornost mogoče vzpodbudijo požari, ki skoraj pogoltnejo celino z vsemi pripadajočimi ekosistemi ali nagrmadene tone plastike v morjih in na kopnem ali zgolj razkrajanje rakovih oklepov zaradi kislosti oceanov. Mogoče. Človek definitivno s svojim delovanjem spreminja kemično sestavo planeta. Kakšni bodo vplivi?

V Sloveniji se v teh časih ukvarjamo z NEPN-om oz. Nacionalnim energetskim podnebnim načrtom, s katerim iščemo rešitve za prej opisano problematiko. NEPN predstavlja v preteklosti zapostavljeno področje transporta, ki močno obremenjuje okolje z negativno tendenco, s katero vplivamo na (ne)kakovost življenja.

Osebno menim, da tranzicija k zeleni mobilnosti prihaja iz dveh naslovov. Okoljevarstvenega smo že omenjali, čemur je potrebno dodati še ekonomski faktor. Med slednjim lahko v Sloveniji štejemo subvencije Eko sklada za fizične in pravne osebe, znižanje cen e-vozil, povečanje ponudbe s pozitivnim vplivom ekonomije obsega, znižanjem bonitete za uporabo službenih e-vozil v zasebne namene (iz 1,5% na 0,3) in še bi lahko naštevali.

Trend, ki se iz opisanega nakazuje, kaže da smo ob vznožju rasti števila e-vozil v Sloveniji. Izkušnje razvitejših trgov prikazujejo S krivuljo rasti pri čemer prednjači Norveška z do 70% penetracijo e-vozil na celotnem avtomobilskem trgu. Ostale države poskušajo temu slediti (januar 2020: Švedska s 30%, Francija 11%, Nemčija 6,5%, UK 5,9%, Španija, Italija 6%…). V Sloveniji beležimo v januarju 2020 231% rast z relativno nizke osnove.

Koncentracije e-vozil na polnilnih točkah se torej povečujejo, kar lahko povzroča težave in prekinitve v nemoteni oskrbi polnilih točk oz. objektov, kjer se polnilna mesta nahajajo, v primeru omejene priključne moči. Iz tega zornega kota lahko direktno na omrežje brez omejitev priklopimo takšno število e-polnilnic, kolikor nam omogoča priključna moč omrežja. Takšna rešitev je seveda možna vendar stroškovno dražja.

Naslednja možnost priklopa e-polnilnic predstavlja optimizacijo stroškov z delitvijo priključne moči-LMS (Load Management System). Ponudba podjetja Telem d.o.o., vključuje opremo podjetja Schneider Electric in zajema na tem segmentu statični ali dinamični LMS. Prav tako integriramo polnilnice drugih proizvajalcev. V praksi uporabljamo različne arhitekture polnilnih postaj, kjer lahko grupiramo uporabnike glede na lokacijo, prioriteto polnjenja ali po kakšni drugi metodi. Primer arhitekture večjega števila polnilnic s sistemom za delitev moči:

V primeru statičnega LMS-ja se moči objekta in polnilnih postaj predvidijo kot statične vrednosti, kar zagotavlja tako objektu kot polnilni postaji maksimalno razpoložljivo skupno moč sistema. Rešitev je  cenejša in primerna za objekte, kjer ni potrebno da izrabimo maksimalno dovodno moč v vsakem trenutku.

Statični LMS:

Če želimo maksimizirati porabo tako objekta kot polnilnic v vsakem trenutku, uporabimo dinamični LMS:

Dinamični LMS:

Statični ali dinamični LMS deluje v kombinaciji s Schneiderjevimi Smart Wallbox polnilnicami, kjer je možno priklopiti od 15, 50, 100 ali do 1000 polnilnih postaj. V Sloveniji se danes pri novogradnjah že srečujemo z večjim številom polnilnic na enem mestu (100+) in jih je praktično nemogoče priklopiti direktno brez pametnih omejevalnih sistemov, ki zagotavljajo nemoteno oskrbo po optimalnih stroških. Pregled trga V. Britanije nam govori o postavljenem cilju s katerim bodo do leta 2035 (nov predlog do 2032) prenehali s prodajo vozil z notranjim izgorevanjem, pri čemer že danes novogradnje ne smejo postavljati brez priključka za E-vozila.

Dinamični ali statični LMS predstavlja vmesno rešitev med direktnim priklopom polnilnic brez omejitev in sistemi, ki zahtevajo dodatno baterijo, s katero seveda sežemo v čisto drug cenovni razred. Torej gre za priklop večjega števila polnilnic, kjer čim krajši čas polnjenja ni na prvem mestu (primerno za podjetja, trgovinske centre, javna parkirišča, garažne hiše, hotele itn). Podjetje Telem d.o.o. nastopa v Sloveniji kot ponudnik Schneiderjevih e-polnilnic in ostale pripadajoče opreme, ter kot specialist za integracijo celotnih sistemov na področju E-mobilnosti.

Deli objavo


Na naši spletni strani uporabljamo piškotke

Prosimo, potrdite, če sprejemate naše piškotke za sledenje. Sledenje lahko tudi zavrnete, tako da lahko nadaljujete z obiskom našega spletnega mesta, brez kakršnih koli podatkov, poslanih tretjim storitvam.